Navigace: Cestování » Diskuze » Evropa » Do Španělska autem

Do Španělska autem

Do Španělska autem

Vloženo 9. května 2011
Zdeněk Š
<span style="border-collapse: collapse; font-family: 'Arial CE', Arial; font-size: 12px; line-height: 15px;">Ahoj lidi..... 
Letos se poprvé chystám na dovolenou někam daleko s přítelkyní. Vyhrálo to Španělsko, lépe řečeno město Peniscola, kde měla přítelkyně tři měsíce praxi. Asi největší oříšek je doprava. Určitě chci jet autem, ale nevím kudy. Po Evropě moc nacestováno nemám, maximálně jednou výlet do Belgie a to jsem ještě neřídil. Chtěl bych se zeptat jestli někdo nevíte kudy je nejlepší jet. Varianty jsou: 
1.Česko-Německo-Francie(přes střední Francii)-Španělsko 
2.Česko-Německo-Švýcarsko-Francie(přes jížní Francii-Španělsko 
3.Česko-Rakousko-Itálie-Francie(Jížní pobřeží)-Španělsko 
Nejde ani tak o kilometry ale o to, kolik zaplatím za všechny možné mýta a poplatky po cestě. Vím že jedno přejetí Francie po dálnici vyjde skoro na 700 korun. Jak je to ve Švýcarsku vůbec netuším, četl jsem něco o nutnosti roční dál. známky. Nejvíc mě láká ta 3. trasa. Itálie může být vcelku pěkná a po jížním pobřeží Francie je to zase nejméně kilometrů  po dálnici. 
S ubytováním je to vcelku vcajku. Našel jsem apartmán pro 4 za 5500,- na 7 dnů. Ve Španělsku se mladá vyzná, takže tam nevidím moc problém :-) Takže jestli máte někdo zkušenost, budu moc rád za rady :-)</span>
Vloženo 25. května 2011
Anonym
Máme podobný problém. Po různých konzultacích zatím vyhrává cesta přes Německo a Francii. Ale z celkové ceny cesty připadnou takřka 2/3 ceny na Francii - mýtné se platí po 100 km. Tuto trasu jezdí i autobusy, měla by být nejrychlejší a asi i nejpohodlnější. Přes Švýcarsko je to nejkratší co do km, ale časově delší a finančně náročné kvůli roční známce. Dostali jsme tip na www.viamichelin.de, kde lze naplánovat přesnou trasu a to včetně poplatků a zhruba výdajů za PHM. Ve Francii je možné se dálnici vyhnout po silnicích 1. třídy, cesta je o 100 km a trochu času delší, ale kapsa bude o 50 euro plnější... :-) Ale říkám, je to jen pár tipů od známých... snad se budou hodit i ty...
Vloženo 27. května 2011
JohnB23
Tak snad abych se taky přidal :) Řeším obdobné: jak se co nejpohodlněji, nejlevněji a snad i nejrychleji dostat do Španělska (Tossa de Mar - Lloret de Mar - Barcelona). Cestovat budeme nejspíš ve třech. Jednou z variant je autobusem 3.6. co jsem našel (http://www.doprava-do-spanelska.cz/index.php - berte jako typ, zkušenost s nima nemám, ale za 2,5tis tam i zpět bez dalšího řešení). Není ovšem jisté že do toho 3. vydržíme, jelikož řešíme auto, které by se vcelku hodilo (cestování po Španělsku a celkově si cestu trochu "zpříjemnit"). Takže když by někdo řešil podobný problém nebo to měl již za sebou, budu rád za rady, postřehy. Kudy, aby se člověk vyhnul zbytečným poplatkům, nejel to 2dny nebo to nakonec nevyšlo na dvojnásob než je nutné. Kdyby se někdo chystal např dodávkou v blízké době, též ocením ;) Díky :)
Vloženo 12. června 2011
milllano
<h3 style="margin-top: 0cm; margin-right: 0cm; margin-bottom: 7.5pt; margin-left: 0cm;">
<h3 style="margin-top: 0cm; margin-right: 0cm; margin-bottom: 7.5pt; margin-left: 0cm;"><span style="font-size: 15px;"><span style="font-family: mceinline;"><span style="font-size: 10pt; color: black; font-weight: normal;">Shodou okolností jezdíme do
Peníscoli již desátým rokem, tak si myslím, že bych vám pár rad nebo tipů mohl
dát. Jezdím z jižních Čech, takže vzdálenost Písek – Peníscola = cca 1.870
km (přes Švýcarsko) (i když se ve Francii vyhýbám dálnicím cca 90% a ve
Španělsku cca 30% je tolerance asi 50 km). Začnu od těch tras: Jestliže
chvátáte a chcete ušetřit volí se většinou trasa přes Německo (Norimberk – Karlsruhe–Mulhouse) dále pak přes
Francii (Lyon</span> <span style="font-weight: normal;">– Valence – Nimes – Montpellier – Narbonne - Perpignan) a
do Španělska. Je to asi o 170 km delší, nepotřebujete Švýcarskou známku (40 CHF
jiná než roční neexistuje). Protože platí na většině německých dálnicích
neomezená rychlost, svádí to se silnějším vozem k vyšší rychlosti, relativně
naženete čas, ale vyletí vám spotřeba. Další věc je, že budete muset dotankovat
v Německu, kde jsou pohonný docela drahý. Takže ve finále ta úspora není
zas tak výrazná. Jenom moje připomínka, jel jsem tudy jednou a musím
konstatovat, že přes Německo je to velmi nezáživné. </span><span style="font-weight: normal;"> </span><span style="font-weight: normal;">Já jezdím trasu: přes Švýcarsko - Železná Ruda,
Německo (Regen – Deggendorf – Mnichov - Lindau), Rakousko (Bregenz - Hard zde u
BP po pravé straně dotankovávám – Fußach - Höchst), Švýcarsko, klasická hranice
kde zběžně kontrolují pasy a občas projedou, jestli máte trochu luxusnější
auto, přes počítač. Zde, nebo na předchozí čerpačce BP, si rovnou můžete koupit
dálniční známku vyjde to o něco levnějc než u nás. Hned za hranicemi cca 20 m
odbočte do leva směr dálnice, dřív to nebylo značený a po cca 500 m na kruhovém
objezdu vyjeďte na druhém výjezdu a hned se zařaďte do levého pruhu směr St.
Gallen, Zurich. Pozor, je tam poměrně krátký nájezd a pravý pruh je značen též
na Zurich, ale je to směr na Lichtenštejnsko (Vaduz) a zajeli by jste si asi
250 km. Dále pak, (St. Gallen – Zurich – Bern – z Bernu si můžete vybrat
dvě dálnice jedna směr Lausanne a druhá směr Vevey je to skoro jedno na Vevey
je pouze o 12 km delší – Ženeva), (Ženeva je nádherná doporučuji si udělat
zastávku v centru u jezera) jinak přes Ženevu projedete po dálnici. Už 5
km před Ženevou se rozděluje značením dálnice na FRANCE (francouzské hranice) a
Lac (centrum, ženevské jezero) pokračujete na FRANCE, po pravé straně máte letiště
a pavilony světoznámého autosalonu, až dojedete k hranicím. Hranice se
plynule projíždí asi 30 km/h. Při odjezdu z hranic, do mírného kopce se
řaďte do pravého pruhu směr Annecy, pozor </span><span style="font-weight: normal;"> </span><span style="font-weight: normal;">NE Lyon, dále </span><span style="font-weight: normal;"> </span><span style="font-weight: normal;">Chambéry – Grenoble – Valence a dále pak
stejně jako v předchozí trase. Asi 99,9% dálnic ve Francii má alternativu
vedlejších silnic, které kolikrát vedou souběžně s dálnicí a občas ji
protínají. Mezi městy Montpellier a Narbonne vede tzv. dvouproudová rychlostní
komunikace, která se neplatí a rychlost na ní je 120 km/h. Upozornění: </span><span style="font-weight: normal;"> </span><span style="font-weight: normal;">před každou mýtnou branou, cca 500 m, je vždy
možnost alternativy vyjet z dálnice, bránu objet a jet po vedlejších
silnicích. Označení: dálniční směry měst, vždy modrý podklad na značce s nápisem
města a vedlejší silniční směry měst, zelený podklad (větší města) nebo bílí podklad
(menší města a vesnice) s názvy měst a vesnic. Asi 1 km před, je blížící
se mýtná brána označována modrou značkou s červeným písmenem “ t “ a nápisem
“ Télépéage “ . Značení je vynikající, když máte načteno jak města následují po
sobě, vůbec není problém. </span><span style="font-weight: normal;">Cena projetého úseku po
dálnici se pohybuje cca 7-8 EUR/100 km</span><span style="font-weight: normal;">. Přes většinu větších měst
se dálnice neplatí, takže před městem najeďte, město projeďte a při blížící se
mýtné bráně, dálnici opusťte. </span><span style="font-weight: normal;"> </span><span style="font-weight: normal;">Doporučené
info je </span></span><span style="font-weight: normal;"><span style="font-size: 10pt; font-weight: normal;">na
</span></span>[size= 10pt; font-family: Arial, sans-serif; font-weight: normal]http://www.autoroutes.fr/][color=windowtext; text-decoration: none; text-underline: none]http://www.autoroutes.fr/[/color,[/size]<span style="font-weight: normal; font-size: 10pt; font-family: Arial, sans-serif;"> </span>[size= 10pt; font-family: Arial, sans-serif; font-weight: normal]bohužel ale ve francouzštině.[/size]<span style="font-weight: normal; font-size: 10pt; font-family: Arial, sans-serif;"> </span><span style="font-family: Arial, sans-serif; font-weight: normal;"><span style="font-size: 10.0pt; font-family: "Arial","sans-serif"; color: black; font-weight: normal; mso-bidi-font-weight: bold;">Ještě k mýtným branám,
volte raději průjezd kde je obsluha, většinou jsou označeny svítícím zeleným
světlem semaforu. Při předložení tiketu ho obsluha načte a na venkovním
displeji se vám zobrazí kolik máte zaplatit. Jsou průjezdy bez obsluhy, kde je
automat do kterého tiket vsunete, ten se načte zobrazí vám cenu, kterou můžete
zaplatit platební kartou nebo dálniční kartou (obdoba naší CCS). Mě se jednou stalo,
že mi automat platební kartu spolkl a nechtěla se vrátit, dovedete si
představit ty komplikace. Od té doby volím klasiku s obsluhou. Ještě jedna
věc, viděl jsem to na dálnici u města Nice na francouzské rivieře, kde byly
mýtné brány pouze na platební karty a tzv. sběrné koše. Karty byli jasné, ale
koše jsou na váhu mincí, kdy při příjezdu se vám z již dálky zobrazuje
cena, vy ji musíte v přesné hodnotě mincí hodit do koše a až poté se
zvedne závora a můžete pokračovat. Jestliže nemáte přesnou hodnotu, máte smůlu.
Fakt je, že jsem to viděl jen na jednom místě. A ještě jedna drobnost. Pokud
vezete na střeše kola z 90% vám bude, při vjezdu na dálnici v mýtné bráně
vyjíždět tiket v horní části výdejního stojanu. Problém je, že na něj z okénka
nedosáhnete, dveře neotevřete, jste moc blízko, tak musí vystoupit spolujezdec
obejít auto a tiket vytáhnout. Francie je nádherná a jestliže pojedete po
vedlejších tak uvidíte spoustu pěkných míst (můžu poradit), ale platí to samé
je to na úkor času. Doporučil bych vyrazit o jeden nebo dva dny dříve, my to
takhle děláme pokaždé, v klidu někde přespat a potom pokračovat dále. Doporučené
ubytování hotelů od nejlevnějších: Formule 1, Etap, Ibis, Mercure</span></span><span style="font-family: Arial, sans-serif; font-weight: normal;">[size= 10.0pt; font-family: "Arial","sans-serif"; font-weight: normal; mso-bidi-font-weight: bold], ([/size]</span><span style="font-size: 10pt; font-family: Arial, sans-serif; font-weight: normal;">http://www.accorhotels.com/][color=windowtext; text-decoration: none; text-underline: none]http://www.accorhotels.com/[/color),
ceny v menších městech se pohybují od 18 – 40 EUR za dvoulůžkový pokoj se
snídaní. Poznámka: Formule 1 je opravdu spartánské prostředí, kdy toaleta a
sprchy jsou na chodbě, pokoj s televizí má cca 5-6 m<sup>2</sup> <span style="mso-spacerun: yes;"> </span>a snídaně bývá tzv. kontinentální tj. džus,
káva, čaj, chléb, máslo, sýr, šunka, džem. Je to fakt jen na přespání.
Alternativa je hotel Etap nebo Ibis, tam už jsou sociály na pokoji a i snídaně
jsou bohatší. Já objednávám ubytování z výše uvedené www stránky již
několik let a musím dodat, že to funguje perfektně a nikdy nebyl žádný problém.
Stránku lze nastavit snad ve všech jazycích samozřejmě mimo češtiny, ale
objednávka tzv. book je velmi jednoduchá. Při odklepnutí potvrzení vám okamžitě
přijde na email objednávka, kterou si vytisknete a při příjezdu ji předložíte
na recepci. Tím je vše hotovo, dostanete klíč nebo kartu a jdete se ubytovat. Platí
se buď předem, nebo po. Opravdu to funguje super. Všechny výše uvedené hotely
mají vlastní oplocené parkoviště, které se na noc zamyká. Dostanete se dovnitř
pouze na zazvonění nebo hotelovou kartu. Některé hotely vyjma Formule 1, mají
vlastní bazény, takže jít si ráno před cestou zaplavat taky není od věci. Wifi
připojení a akceptace bankovních karet je samozřejmostí. Španělsko, hranice Le
Perthus – Girona – Barcelona (směr Valencie) - Tarragona – Peníscola. Dálnice
(autopistas) – placené c<span style="color: black;">ena
cca 8 EUR/100 Km</span>, mýtné brány jako ve Francii, barevné označení
obráceně než ve Francii tj. zelený podklad = dálniční směry měst, modrý podklad
= vedlejší směry cest. Rychlostní silnice (autovia) – neplacené, dvouproudové,
120 km/h, bohužel kratší úsek mezi Barcelonou a Tarragonou, neustále se staví
další. Alternativa vedlejších cest jako ve Francii, ale nejsou tak rychlé,
takže trochu ztráta času. Pohonné hmoty nejlevnější z celé trasy. Při
doporučeném výletu do nákupního ráje Andorry (cca 300 km)</span><span style="font-family: Arial, sans-serif; font-weight: normal;"> ceny
neuvěřitelně levné. Příklad cena tzv. super nafty s cetanovým číslem 99 u
značkové čerpací stanice, jiné tam vlastně ani nejsou, je výrazně levnější než
naše klasická nafta. Na konec třetí trasa přes Itálii. Jel jsem ji 2x, ale obráceně ze Španělska přes (Francie) francouzskou rivieru St.Tropez - Nice - Cannes -  (Monaco) Monaco - (Itálie) Cueno - Torino - před Milánem vlevo na - Como - (Švýcarsko) Lugano - Bellinzona - Chur - (Lichtenštejnsko) Vaduz - (Rakousko) Bregenz - (Německo) Lindau - Mnichov a dále domů. Nádherná trasa, je samozřejmě delší a dražší. Projet ji jenom by byla obroská škoda. Tady je potřeba si vyhradit 2-3 dny a pomalu si jí vychutnat.</span></span>[size= 12px]<span style="font-family: Arial, sans-serif; font-size: 15px; font-weight: normal;">To je asi zhruba vše, na další dotazy rád odpovím.[/size]</span></h3>
<p style="font-weight: normal;"><span style="font-family: Arial, sans-serif; font-size: x-small;"></span>
<h3 style="margin-top: 0cm; margin-right: 0cm; margin-bottom: 7.5pt; margin-left: 0cm;"><span style="font-family: Arial, sans-serif; font-size: 13px; font-weight: normal;">Pár tipů:</span>[size= 15px]<span style="font-family: Arial, sans-serif; font-weight: normal;"> [/size]</span></h3>
<h3 style="margin-top: 0cm; margin-right: 0cm; margin-bottom: 7.5pt; margin-left: 0cm;">
<p class="MsoNoSpacing" style="font-size: small; font-family: Arial, sans-serif; font-weight: normal;"><span style="font-size: 10.0pt; font-family: "Arial","sans-serif";">Aktuální
ceny PHN – (http://www.avd.de/startseite/service-news/rund-um-den-kraftstoff/benzinpreise-in-europa/preise-fuer-dieselkraftstoff/][color=windowtext; text-decoration: none; text-underline: none]http://www.avd.de/startseite/service-news/rund-um-den-kraftstoff/benzinpreise-in-europa/preise-fuer-dieselkraftstoff/[/color),
(http://www.avd.de/startseite/service-news/rund-um-den-kraftstoff/benzinpreise-in-europa/preise-fuer-superkraftstoff/?L=rkilqxcnwsq&fontsize=2][color=windowtext; text-decoration: none; text-underline: none]http://www.avd.de/startseite/service-news/rund-um-den-kraftstoff/benzinpreise-in-europa/preise-fuer-superkraftstoff/?L=rkilqxcnwsq&fontsize=2[/color)</span>

<span style="font-weight: normal; font-size: 10pt; line-height: 115%; font-family: Arial, sans-serif;">Počasí – (http://www.wetter.net/kontinent/europa.html)</span></h3>
</h3>

Rychlá odpověď k tématu

 
* nepovinné
* nepovinné
* ochrana proti spamu

Zprávy

11. září, MZV.cz - MZV ČR nedoporučuje z důvodu bezpečnosti a trvalé hrozby teroristických útoků...
11. září, MZV.cz - Vzhledem k letošním katastrofálním povodním v provinciích Gilgit-Baltistán, Khyber...
8. září, MZV.cz - V souvislosti s probíhajícími sociálními nepokoji v Mosambiku doporučuje MZV.cz...
15. července, ČT24.cz - Letiště Ruzyně spustilo novou leteckou linku - přímý spoj z Prahy do...
15. července, Protext.cz - Chcete ušetřit na dovolené v zahraničí? Češi zapomínají žádat o vrácení DPH...